نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6355
-
الف
+

بازیگر نقش «حدیث» در سریال دلدادگان را بیشتر بشناسید

در این گزارش با «ملیکا شریفی نیا» بازیگر نقش «حدیث» در سریال «دلدادگان» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم2، «ملیکا شریفی‌نیا» بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران متولد ۲۱ عقرب( آبان) ۱۳۶۵ در تهران است.

«ملیکا» فرزند کوچک «محمدرضا شریفی‌نیا» و «آزیتا حاجیان» و خواهر «مهراوه شریفی نیا» است.

از همان کودکی علاقه زیادی به نقاشی داشت. پدر، ماما (دایی) و خاله‌اش نقاشی می‌کردند و کم‌کم ذوق طراحی در او هم شکل گرفت. از همان وقت‌ها کارش را آغاز کرد و فراگیری این هنر را زیر نظر اساتید مطرح دنبال کرد.

او حالا فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است و در زمینه‌های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی به‌طورجدی فعالیت می‌کند. می‌گوید: « همیشه دوست داشتم اگر معروفیتی کسب کنم به سبب نقاشی باشد نه بازیگری.»

ملیکا شریفی نیا

سینما جزئی بدیهی و کاملا طبیعی در زندگی‌اش بوده و به همین شکل هم وارد این حرفه شد. فوت‌وفن‌های بازیگری را آموخت و کم‌وبیش تاکنون آن را ادامه داده است. اما همچنان نقاشی را حرفه و شغل اصلی خود می‌داند.

 ملیکا رابطه بسیار صمیمی با اعضای خانواده بخصوص مادر و فامیلش‌اش دارد و بیشتر اوقاتش را با آن‌ها می‌گذارند. او همچنین از مادرش به‌عنوان اسطوره خود در عرصه بازیگری یاد می‌کند.

بانو شریفی‌نیا خیلی زود وارد حرفه بازیگری شد و در این راه شهرتی را نیز کسب کرد. تنها سه سال داشت که برای اولین مقابل کمره قرار گرفت. البته فعالیت جدی‌اش در 5 سالگی با بازی در فلم سینمایی «اویناز» به کارگردانی «شهرام اسدی» آغاز شد. مادرش آزیتا حاجیان هم در آن فلم نقش‌آفرینی می‌کرد.

او به‌طوری کلی در مورد نحوه بازیگر شدنش می‌گوید: «بازیگری یکی از آرزو‌هایم نبوده، به خاطر اینکه بیشتر برای من یک شغل فامیلی بود که پدر و مادرم کار می‌کردند و برای خودم که با کارگردان و بازیگران بزرگ همکاری داشتم، تجربه خوبی بود.

ملیکا شریفی نیا

او همچنین بارها اعتراف کرده که اگر در خانواده‌ای دیگر بزرگ ‌شده بود، (به احتمالاً زیاد) به سراغ بازیگری نمی‌رفت.

نکته جالب اینجاست که او در دوران کودکی بیشتر از بزرگ‌سالی‌اش بازی می‌کرد و اکثر اوقات سر فلم‌برداری بود. این مسئله در مکتب هم مشکلاتی را برایش به وجود می‌آورد.

 در سال 73 اولین همکاری اش را با «داریوش مهرجویی» در فلم «پری» تجربه کرد. این همکاری بعدها در فلم‌های «میکس»، «مهمان مامان» و «اشباح» نیز ادامه پیدا کرد.

مهمان مامان

شریفی‌نیا برای بازی در «اشباح» برنده دیپلوم افتخار بازیگری درسی‌ودومین جشنواره فیلم فجر ایران شد. او با اینکه همچون خواهر و پدر و مادر آن‌چنان پرکار نبوده اما کارنامه به نسبت پرمایه و قابل قبولی در سینما و تلویزیون  ایران دارد.

«اشک و لبخند»، «دایره‌زنگی»، «خواب‌زده»، «خرگیوش» و ... دیگر آثار سینمایی بودند که وی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

اولین حضور ملیکا شریفی‌نیا در تلویزیون ایران به سال 1377 و بازی در مجموعه «افسانه پوپک طلایی» بازمی‌گردد.

نقطه اوج شهرت ملیکا شریفی‌نیا سال 1388 بود. او سال را با بازی در مجموعه «داستان‌های نوروز» ساخته مرضیه برومند آغاز کرد.

وی با نقش «دریا» در سریال  «شمس‌العماره» بیش از هر اثر دیگری شناخته شد و نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

ملیکا شریفی نیا

«آشپزباشی» هم یکی از بهترین تجربه‌های بازیگری‌اش در کنار فاطمه معتمدآریا و پرویز پرستویی و خواهرش مهراوهی شیرفی نیا بود و از استقبال خوبی برخوردار شد.

ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا در سال 1396 در سریال در حال نشر دلدادگان» در نقش «حدیث» به ایفای نقش پرداخت.

ملیکا شریفی نیا

البته شریفی‌نیا در سال‌های اخیر نیز در سریال‌های چون«نون و ریحون»، «خروس»، «خانه اجاره‌ای»، «کتونی زرنگی» و «نجلا» نقش‌آفرینی کرده است. اما همچنان خیلی‌ها او را با همان سه‌گانه‌اش در سال 88 به یاد می‌آورند.

بیشتر بخوانید:

«ملیکا شریفی نیا» بازیگر سریال «شمس العماره» 25 سال قبل + ویدیو

«مهراوه» و «ملیکا شریفی نیا» خواهران بازیگر سینما و تلویزیون ایران

«آزیتا حاجیان» بازیگر «کیمیا» در سریال جدیدش+تصویر

اختصاصی/تصاویر کمتر دیده شده از بازیگران معروف ایرانی در دوران مکتب

م ا 


 

نظر شما
ارسال نظر